zondag 25 oktober 2015

Creatief

Pfff, een uur langer slapen vandaag....nee dus, gewoon wakker op hetzelfde uur...
Waarom ze dat hebben uitgevonden weet ik nog altijd niet :-)

Om even verder te gaan op men vorig bericht. Waarom zelf dingen maken? Het is ontspannend, ik kan me even afsluiten, maar ook wat ik vergeten was te zeggen...creativiteit. Ook een mooi ding denk ik dan. Ik kan wel jaloers zijn op mensen die gewoon uit het niets dingen maken, Zo gewoon uit hun zelf. Eigenlijk mag ik dan wel zeggen dat ik toch ook een beetje creatief ben, niet?
Zo heb ik zelf één patroon gemaakt en daar verschillende sweaters gemaakt voor onze Adhemar.
Dat patroon heb ik getekend van een goed passend t-shirt.


Het is raglan shirt. En eenvoudig patroon, waar ik al zoveel plezier aan heb beleefd. Het is makkelijk, je kan er allerlei kanten mee uit, en ik kan men creativiteit er volledig in kwijt. Ik heb haal er veel voldoening uit. Je kan zoveel verschillende stoffen gebruiken. Dat is altijd leuk natuurlijk. En ja...het is vrij snel af.






Dit zijn enkele creaties van het patroon.

 Je kan ze dan maken, met heupboord of zonder, met mouwboord, of zonder, en in alle kleuren die je maar wil. Gewoon geweldig.
Ook deze is van dat patroon, maar dan gemaakt in lekkere warme sweaterstof.
Ik heb voor mezelf ook gemaakt. :-)










Voor deze winter moet ik nu geen pullekes meer kopen voor onze kleinste.

Nu als je die pulletjes maakt in zoveel verschillende stofjes heb je natuurlijk ook veel overschotjes.
Maar wat doe je daar dan mee...je kan geen volledig nieuwe dingen maken. Dus, dan ga je even nadenken (stoef, stoef) en dan komen die creatieve gedachten weer boven en beginnen mijn vingers te dansen. Na wat puzzelen, denken, kijken kwam ik dan uit op...ik maak gewoon een pyjama met die overschotten.



En wat krijg je dan...een super blije kleuter :-)
Haha, een pyama met tractors. Het achterpand is in zwarte joggingstof, de mouwen in grijze sweaterstof en de boordjes afgewerkt met een klein stukje boordstof dat ik nog had liggen. (veel heb je niet nodig met zo'n smalle beentjes)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten